Geoblog.pl    dziadding    Podróże    Iran Expedition 2008    Maskotki autobusu

Maskotki autobusu

Turcja
Turcja, Ä°stanbul

Po bilet do Teheranu trzeba się udać na stację metra Aksaray. Tam wysiadając należy kierować się na Hagia Sofia i po drodze, po lewej stronie dwupasmowej jezdni znajdują się biura sprzedające bilety. Normalnie kosztuje 40USD, my stargowaliśmy na 35USD w biurze Tehran Tur - ul.Ordu Caddesi 268 obok meczetu Laleli. Tel: 0212 511 62 76 lub 0212 511 80 76. Wszystkie autobusy odjeżdżają o godz. 14.00. Podróż powinna trwać ok. 40h. Cena obowiązuje również do wszystkich miejscowości przed Teheranem.
Bilety na busy na Kaukaz sprzedają na małym dworcu na Aksaray. Do Tbilisi 50USD.
Jedna rada: Nie szukajcie gdzie indziej tych autobusów bo ich nie znajdziecie. Na głównym dworcu Otogarze biletów się nie sprzedaje - odsyłają na Aksaray. Jeśli będzie szukać dworca na Aksaray to go znajdziecie i okaże się, że nie ma tam żadnego biura z biletami do Teheranu. Bilety sprzedają tylko tam gdzie napisaliśmy. Pół godziny wcześniej pod biuro podjeżdża bus, który zawozi na dworzec.
Dla ciekawych i potrzebujących: www.vardarturizm.com.tr - połączenia bezpośrednie do Polski. Ich Polski współpracownik to prawdopodobnie www.tangotour.com.pl - podesłał RadekzOl.

Gdy wsiedliśmy do autobusu atmosfera była trochę sztywna, rozluźniła się dopiero po pierwszym postoju. Irańczycy zaczęli nas zagadywać w czym pomagały nam rozmówki angielsko-perskie, które wziął ze sobą Adam. Pierwsze lody przełamane, zatem jest wesoło. Nasi współtowarzysze tańczą miedzy siedzeniami, nas proszą o próbę. Zgodziłem się i zebrałem nawet brawa:) Po drodze zatrzymywaliśmy się na postoje, na jednym z nich trafiliśmy nawet na kurdyjskie wesele.
Na granicy zostaliśmy odprawieni dosyć szybko, dopiero za nią zamęczyła nas prawie godzinna kontrola policyjna, w trakcie której zostałem zrugany przez policjanta za krótkie spodenki.
Niedaleko od Tabrizu zabrakło nam paliwa w autobusie... Kierowca wykonał parę telefonów i po pół godziny przyjechał Paykan (samochód lokalnej produkcji) z kanistrem. Ropy starczyło do najbliższej stacji benzynowej, na której naszym oczom ukazała się oszałamiająca wprost cena - 1000riali, gdzie 1USD=9200IRR...